Wiedza o tym jakie zwyczaje panują w regionie, jaką firma posiada konkurencję i jakie jest potencjalne zapotrzebowanie na produkt, który mamy oferować i sprzedawać jest bardzo istotna. Dzięki niej można wiele zyskać i zaoszczędzić czasu, energii na próbowaniu sprzedaży tam gdzie jest to niemożliwe. Co więcej wystarczy mieć kilku znajomych w okolicy, aby można było uruchomić marketing szeptany, najlepszą formę sprzedaży i najskuteczniejszą reklamę.
Niestety nie zawsze handlowiec przydzielany jest do regionu który zna, z którego pochodzi i w którym ma znajomości, bądź doświadczenie z poprzednich lat pracy. Czasem trzeba sporo czasu na poznanie charakteru regionu zanim przyniesie to owoce i realne zyski. Region sprzedaży bywa różny, czasem to województwo, czasem to część tradycyjnie wyodrębnionego regionu np. Śląska.
W pracy jako przedstawiciel regionalny bezsprzecznie pomocna jest znajomość regionu na jakim działamy. Dzięki znajomości społeczności można zaplanować sprzedaż, reklamę oraz wybrać potencjalną grupę docelowych klientów. To ważne i realne, ale wymaga zaangażowania i wysiłku pracy, determinacji, systematyczności w penetracji i poznawaniu lokalnego rynku zbytu.