Przedstawiciel regionalny to osoba do pracy w terenie, objazdu klientów, rozmów handlowych, negocjacji i pozyskiwania nowych rynków zbytu. Niestety w wielu firmach przedstawiciel regionalny nie jest w stanie skutecznie spenetrować rynek z uwagi na zbyt rozległy obszar mu podlegający.
To częsta zmora handlowców, stąd też wiele punktów handlowych, odbiorców jest zaniedbywana poprzez brak czasu. Również traci się potencjalnych odbiorców, jednak utrzymanie przedstawiciela regionalnego to spory koszt. Poza wynagrodzeniem za pracę pracownik musi otrzymać materiały promocyjne, jak też narzędzia pracy takie jak chociażby samochodów służbowy i opłatę na paliwo. Eksploatacja terenu potrafi się jednak zwrócić jeśli dana osoba jest doskonałym handlowcem.
Niestety nie wszyscy przedstawiciele potrafią pełnić swe funkcje należycie. Nie zawsze przyczyną spadku wyników sprzedaży czy klientów jest lenistwo przedstawiciela, czasem to kwestia organizacji pracy, a czasem braku doświadczenia czy umiejętności. Niemniej dla firmy liczą się efekty pracy terenowej.