Czasy się zmieniają i coraz rzadziej przedstawiciel regionalny dysponuje służbowym samochodem. Dlaczego? Otóż odpowiedź jest prosta. Handel dokonuje się online, również sprzedaż jest w dużej mierze telesprzedażą. Przedstawicielowi wystarczy smartfon, a czasem komputer z dostępem do internetu i telefon, aby sprzedawać i pozyskiwać nowych klientów.
Sieć sprzedaży budowana jest poprzez kanały online a osobiste spotkania mają charakter jedynie kurtuazyjny. Tym sposobem przedstawiciele regionalni rzadko są mobilni, za to pracują zdalnie rozmawiając, negocjując z klientami zamówienia, warunki współpracy. To ważne zmiany, gdyż mają wpływ na ocenę i postrzeganie pracy na stanowisku przedstawiciela handlowego.
Wyposażenie w narzędzia pracy w dalszym ciągu leży w gestii pracodawcy, chociaż często w firmach korzystających z przedstawicieli ambasadorów marek na zlecenie wyposażeniem przedstawiciela są jedynie materiały promocyjne firmy. Telefon, komputer, internet i inne pomoce do pracy są po stronie pracownika, w które samodzielnie musi się zaopatrzyć inwestując w rozwój swej działalności. To korzystne rozwiązanie zarówno dla jednej i drugiej strony.