Poza szkoleniami produktowymi dla przedstawicieli handlowych, warto zwrócić uwagę również na szkolenia motywacyjne z zakresu rozwoju osobistego. Praca przedstawiciela regionalnego wymaga koncentracji na celu, samoorganizacji i ciągłego próbowania nowych rozwiązań, szukania optymalnej formy sprzedaży. Nic gorszego jak rutyna i standardowa obsługa. W takich przypadkach najczęściej przedstawiciel nie wykorzystuje potencjału w regionie, a sprzedaż spada. Wyniki pracy są coraz słabsze, zaś pracownik zrzuca winę na trudności rynkowe, czy wypalenie się klientów, konkurencję itd.
Wtedy dobrze jest zwrócić uwagę na siebie, swój warsztat pracy i zaangażowanie. Nie jest łatwo analizy wykonać samodzielnie, jednak stosunkowo prosto można tego dokonać poddając pracownika szkoleniom i spotkaniom motywacyjnym, z coachem. To inwestycja dla pracodawcy, która może się błyskawicznie zwrócić. W przeciwnym razie pracodawca musi wymienić przedstawiciela, a szkolenie o wdrożenie nowej osoby, może pochłonąć zdecydowanie wyższe koszty, niżeli dokształcenie i pomoc obecnemu pracownikowi handlowemu. Ostateczna decyzja pozostaje w gestii dystrybutora i pracodawcy.