Im więcej potencjalnych klientów w obszarze oddziaływania, tym większe możliwości zbytu, jednak to nie priorytet, bowiem wśród mniejszego rynku można sprzedać więcej. Wolna ręka ze strony pracodawcy to spory plus w zatrudnieniu jako przedstawiciel regionalny. Jednak jak sama nazwa wskazuje, przedstawiciel jest pracownikiem przypisanym do danego regionu, zatem wolność dotyczy metod pozyskiwania klientów z danej części kraju.
Nie można wchodzić w teren innym przedstawicielom. Jeżeli zdarzy się nam klient z cudzego regionu, musimy go przekazać, oddać. To, czy otrzymamy za niego choćby grosz, to już zależy do firmy, często też od właściwego przedstawiciela. Dlatego pracując nad danym obszarem, musimy uważać, by nie wejść w cudzy teren.
Sprzedaż regionalna ma swe plusy, ale i szereg wad. Wiele zależy od regionu nam przydzielonego. Zupełnie inne możliwości sprzedaży są na Śląsku, a inne na Mazurach. Ilość firm, klientów na danym obszarze może być plusem, jak i minusem. Zbyt duży region to poważny problem logistyczny. Tym samym nie ma idealnych regionów. Ponadto każdy handlowiec ma swój warsztat i własne sprawdzone techniki sprzedaży.