Bycie przedstawicielem regionalnym to praca zarówno dla miłośników budownictwa, fryzjerstwa, jak i motoryzacji. W branży motoryzacyjnej pracują nie tylko mechanicy, lakiernicy, ale również pracownicy produkcji, jak też sprzedawcy samochodów. W przypadku sprzedaży flotowej są to przedstawiciele regionalni dbający o rynek na danym terenie.
Obszar przedstawiciela na którym działa winien być z góry określony. Głównym zadaniem przedstawiciela jest penetracja obszarów w których sprzedaż jest niska i pozyskiwanie nowych klientów. Drugorzędnym zadaniem jest dbałość już o pozyskanych klientów, pokazując im iż na nich nam zależy. Co więcej samochody cechuje rynek pierwotny jak i wtórny, dzięki czemu miejsc pracy na stanowisku przedstawiciela regionalnego jest sporo.
By zostać handlowcem komisu czy autoryzowanego dealera potrzeba zdolności sprzedażowych jak też zamiłowania, wiedzy z dziedziny motoryzacji. Nie mając pojęcia o samochodach trudno jest umieć je sprzedawać. Przedstawiciel regionalny ds. sprzedaży samochodów musi umieć szukać klientów, promować dostępne samochody, przekonywać do wyboru właśnie tych które posiada w ofercie.