Podczas pierwszego dnia pracy w zawodzie przedstawiciela regionalnego dla miasta Rzeszów, mój koordynator przedstawił mi listę moich oficjalnych obowiązków i zadań, których efektywnemu wykonaniu powinienem poświęcić jak najwięcej czasu. Trochę przeraziłem się widząc, jak wiele pracy będę musiał włożyć w efektywne wykonywanie swoich obowiązków, jednak nie poddałem się i podjąłem próbę walki. Do przedstawionego mi zakresu obowiązków zaliczało się:
- Monitorowanie rynku pod względem popytu i podaży
- Organizowanie akcji promocyjnych i reklamowych produktów firmy
- Organizowanie sieci sprzedaży
- Utrzymywanie kontaktów handlowych z odbiorcami
- Posprzedażowe obsługiwanie klientów
- Organizowanie dostaw towarów do klientów
- Organizowanie pracy własnej
- Podejmowanie współpracy z firmą macierzystą w zakresie marketingu
- Utrwalanie współpracy z pośrednikami i potencjalnymi konsumentami
- Szkolenie personelu firm współpracujących w zakresie wiedzy o produkcie, sposobie i kulturze sprzedaży
- Analizowanie efektywności swojej pracy.
Przyznajcie sami, trochę tego było, a z większością rzeczy nigdy nie miałem do czynienia, przedstawiciel regionalny Rzeszów. Na szczęście w miarę upływu kolejnych dni w zawodzie przedstawiciela, moje umiejętności zawodowe rozszerzały się, a zdobyte doświadczenie pozwoliło na efektywniejsze i szybsze wykonywanie obowiązków. Może nie była to zawrotna szybkość, ale zawsze to jakaś zmiana.