Każdy przedstawiciel regionalny ma swoje sprawdzone metody pozyskiwania klientów. Czasem nie ma potrzeby poszukiwania potencjalnych klientów, gdyż znajdują się oni sami. Jednak gdy przychodzi do tego, iż nagle brakuje nam zleceń, zamówień należy przeanalizować rynek i dostępne możliwości reklamy oraz wpływ na klientów.
Pracując jako przedstawiciel regionalny należy orientować się w lokalnych tradycjach i atutach regionu. Znajomość terenu to podstawa. Najlepszym rozwiązaniem jest region w którym sami mieszkamy, rodzimy i dobrze nam znany. Niestety w większości przypadków otrzymujemy pod opiekę województwa o których niewiele wiemy, z dala od rodzinnych stron. Bywanie w rejonie tylko od czasu do czasu obniża efektywność penetracji rynku i eksplorowania klientów.
Mimo wszystko praca ta bywa dochodowa i satysfakcjonująca. Prowizje od sprzedaży są zadowalające i motywujące jednocześnie. Nowi klienci wymagają nieco więcej wkładu pracy w obsługę, niemniej stali klienci tez potrzebują zainteresowania. Nie można ich lekceważyć i pomijać, zasługują na uwagę, gdyż to głównie z ich zamówień składa się premia przedstawiciela.