Praca przedstawiciela jest ważna dla firmy, bowiem przedstawiciel jest reprezentantem i wizytówką firmy w regionie. Kontakty interpersonalne, empatia i umiejętność zrozumienia klienta, wczucia się w jego potrzeby niezmiernie pomagają w pracy w handlu. Nie można być natarczywym sprzedawcą, ale też nie powinno się być zbyt delikatnym. Potrzebne jest wyczucie, intuicja sprzedażowa. Ciężko jest tych kompetencji nauczyć się w szkole, teorii. Czasami przychodzą z łatwością same z siebie.
Przedstawiciel regionalny to zazwyczaj osoba będąca zarówno ambasadorem marki jak i handlowcem. By być dobrym przedstawicielem należy posiadać swobodę wypowiedzi i być otwartym na kontakty międzyludzkie. Rozmową i mową ciała, optymizmem, humorem, można pozyskać większość klientów i ich sympatię.
Im jesteśmy bardziej skłonni do rozmowy tym łatwiej jest nam przemycić pewne insynuacje sprzedażowe. To nie lada umiejętność wymagająca praktyki. Niestety albo właśnie to także pewien dar, który jedni mają inni nie, zyskując przewagę nad konkurencją.