Pracując w handlu należy skupiać uwagę na dużych, wiernych klientach dochodowych, ale i nie można zapominać o niewielkich punktach sprzedaży. Bardzo często to właśnie te najdrobniejsze punkty składają się na najwyższe zyski jakie osiąga przedstawiciel regionalny. Kluczowy jest zatem kontakt.
Wielu handlowców narzeka iż nie opłaca im się jeździć do sklepików na wsiach i w niewielkich miejscowościach, tymczasem dobrze jest mieć w zapasie takich właśnie klientów i mieć z nimi dobre relacje. Mając wielu klientów przynoszących sukcesywnie dochody można o wiele więcej zarobić, nauczyć się i uzyskać satysfakcję niżeli współpracując wyłącznie z tymi samymi klientami, którzy tylko czekają na rabaty za duże zamówienia.
Przedstawiciel regionalny to osoba która powinna umieć zainteresować marką, towarem, a do tego potrzebna jest bliska relacja z klientem, prezentacja, kontakt, odwiedziny. Niestety, aby czerpać zyski z takiej pracy trzeba się natrudzić. Nie wystarczy tylko pozyskać klienta raz. Nie będzie on zamawiał towaru sam z siebie. Warto jest o niego zadbać i docenić go przyjeżdżając na spotkanie, rozmowę.