Czasem nieświadomie myli się nazewnictwo dwóch różnych stanowisk. Ambasador marki jest znacznie rzadziej spotykanym stanowiskiem, ale jednak zdarzają się oferty pracy dla ambasadora. O ile przedstawiciel regionalny to często handlowiec na danym terenie i równie często osoba zajmująca się promocją firmy na wyznaczonym obszarze to w przypadku ambasadora marki jest zupełnie inaczej.
Ambasador niezmiernie rzadko zajmuje się handlem za to podstawowym jego zadaniem jest informowanie, promowanie firmy w wybranej grupie docelowej klientów, pozyskiwanie klientów, środowisk branżowych oraz pokazywanie produktów, usług nowych na rynku, oswajanie i pobudzanie popytu na nie.
W wielu przedsiębiorstwach przedstawiciel regionalny pokrywa się zakresem obowiązków z ambasadorem marki. Przedstawiciele handlowi zwykle za zadanie mają nie tylko handel określonymi produktami lub usługami, ale również promocją marki. Tym samym promocja, reklama, wdrożenie na rynek wchodzi w szerszy zakres obowiązków jakie spoczywają na przedstawicielu regionalnym. Tym samym startując do pracy w charakterze przedstawiciela regionalnego warto wiedzieć czego pracodawca może od nas oczekiwać.