Nie zawsze przedstawiciel regionalny to osoba handlowca. W wielu firmach istnieje stanowisko ambasadora marki. Jest to właśnie przedstawiciel firmy na dany region, który ma za zadanie przybliżać ofertę firmy potencjalnym klientom, odwiedzać bazę klientów już pozyskanych i zachęcać ich do zwiększenia zamówień, prezentując promocje, nowości i służąc pomocą.
To ciekawa praca jednak wymagająca. Jest to połączenie specjalisty marketingu z handlowcem. Co prawda nie ma na tym stanowisku planów sprzedaży to jednak pojawia się widmo premii, prowizji od dokonanych zamówień. Skłania ambasadora marki nie tylko do prezentowania produktów, oferty ale również aktywnej sprzedaży.
Praca w tym charakterze to głównie praca mobilna. Narzędziem pracy przedstawiciela jest laptop, telefon jak również samochód. Co prawda w obecnych czasach większość kontaktów z klientami odbywa się online to skuteczność osobistych wizyt wciąż jest o wiele wyższa niżeli podtrzymywanie relacji zdalnie. Z tego powodu przedstawiciele penetrują rynek lokalny poprzez objeżdżanie regionu przyznanego ich pieczy i stacjonarne pozyskiwanie klientów.