Rynek pracy w handlu jest mocno zróżnicowany w zależności od regionu i jego gęstości zaludnienia. O ile w niektórych regionach firmy potrzebują kilku handlowców, to w innych jeden w zupełności wystarczy. Najlepszym rozwiązaniem dla firmy jest zatrudnienie osób z danego regionu, który dobrze znają i w którym poruszają się swobodnie, to także ogranicza koszty utrzymania handlowca w regionie, w terenie.
Praca handlowca to nieustanne spotkania i rozmowy z potencjalnymi klientami, z dotychczasowymi klientami. Umiejętność prowadzenia spotkań i rozmów to podstawa. Przedstawiciel regionalny dba o reputację marki w regionie, ale także o bieżącą prezentację oferty. Wbrew pozorom, objeżdżanie klientów z miejsca na miejsce może być meczące. W dodatku dla każdego klienta musimy być mili, atrakcyjni, by zaciekawić każdego.
Negocjacje związane z zamówieniami to rozmowy do których trzeba się przygotować merytorycznie. Nie jest to bez wątpienia praca łatwa. Z uwagi na jej charakter, do pracy przedstawiciela nie przyjmuje się osób całkowicie przypadkowych, ani młodych bez doświadczenia. Spotkania wymagają pewnej wiedzy i wyczucia handlowego.