Podtrzymanie relacji z klientem jest niezmiernie istotne. Handlowcy różnie traktują ten element pracy. Jedni jako utrzymanie relacji, inni jako okazję do zaprezentowania promocji, nowej oferty. Bez względu na formę, gest odezwania się do klienta od czasu do czasu, chociażby po to, by złożyć życzenia noworoczne, zapytać o zdrowie, jest miły i punktowany in plus.
Mimo, iż mamy dostępne e-maile i większość osób posługuje się na co dzień pocztą elektroniczną, to przedstawiciel regionalny dla podtrzymania dobrej relacji z klientem preferuje kontakt osobisty, a gdy to jest niemożliwe to kontakt telefoniczny.
Jest to ważny element współpracy, który pomaga przekazać o wiele więcej, niżeli oferta mailowa. Żywy kontakt, rozmowa może rozładować napięcie, pomóc się poznać, wyczuć klienta czym można mu zaimponować i czego oczekuje. Przedstawiciel regionalny odpowiada za utrzymanie poziomu sprzedaży i zainteresowania ofertą w danym regionie. Nie zawsze jest w stanie panować nad historią wszystkich zamówień wszystkich klientów. Bywa, że kontakt telefoniczny to jedyny kontakt z klientem. Kiedy zachowujemy go na wysokim poziomie, można być spokojnym o wierność klienta.
O KLIENTA TRZEBA DBAĆ
ja tam bardzo lubię kontaktować się z klientami, pogadać co słychać i przy okazji zaproponować coś dodatkowego 😉
kontakt telefoniczny jest mego ważny, dobre relacje trzeba podtrzymywać
Zdecydowanie o relacje z klientami trzeba dbać.
Rozmawiać przez telefon też trzeba umieć.
Kontakt telefoniczny to początek relacji z klientem
No tak, od kontaktu telefonicznego często się zaczyna dalsza współpraca.